Collage

Collage van projecten samen klantgericht ondernemen.

Beelden zeggen soms meer dan dikke rapporten. Daarom worden onderstaand een aantal afbeeldingen weergegeven, die binnen projecten van samen klantgericht ondernemen zijn opgesteld en gebruikt. De opzet was hierbij om met enige humor serieuze onderwerpen van vernieuwingen en veranderingen bespreekbaar te maken. De inbreng van de betrokken medewerkers was daarom groot en dus waardevol.

Bekijk de plaatjes (met onderschrift) en zoek de rode draad tussen de verschillende afbeeldingen. Elke afbeelding heeft overigens een eigen verhaal die het vertellen waard is. Wellicht geven de afbeeldingen ook u enige inspiratie.

1. Leidinggeven is meer dan besturen, managen en ondernemen alleen.
De leider heeft de regie.
2. Een leider kijkt graag als team naar de ontwikkelingen in de markt om zo tot een gedragen visie te komen..
3. Het is handig als de leiding haar eigen positie doorziet in de levensfase van de eigen organisatie.
4. In de kern zijn alle organisaties op dezelfde wijze georganiseerd.
5. Als het doel van de baas ook het doel van de organisatie MOET zijn, dan wordt het wel erg eng.
6. Een slimme leider kiest voor bredere oplossingen voor samenwerking en partnership.
7. Samenwerken en samen ondernemen geeft extra kracht mits er van een professionele regie sprake is..
8. Kies samen wel voor heldere doelstellingen die iedereen begrijpt.
9. Continu verbeteren voegt meer waarde toe dan alleen maar technisch innoveren
10. Continu verbeteren bekent doorlopend leren en werken voor iedereen.
11. Het antwoord waarom klanten ondernemende medewerkers zo goed vinden.
12. Klanten doen dus ook mee!
13. Met als resultaat een goede werksfeer, tevreden klanten en medewerkers.
14. Ondernemende managers zorgen voor een klantgericht primair werkproces.
15. Een uitdaging voor de ondernemende managers.
16. Intern ondernemerschap als basis voor meer zelfstandig werken binnen je eigen werksituatie,
17. Iedereen staat voor zijn toegevoegde waarde waar de klanten voor betalen.
18. Hoe een bewuste klant tegen een geleverde product/dienst aankijkt.
19. Hoe klanten de gebruikswaarde van de geleverde producten en diensten ervaren en beleven.
20. Gebruikswaarde is moeilijk te meten omdat emotie en beleving een rol spelen.
21 Een goede klantbeleving is de basis voor een duurzame relatie.
22. Wiitte raven dankzij partnership, intern ondernemerschap en continu verbeteren.
23. Samenwerken betekent wel werklust, doen wat je doen moet en discipline.
24. Niets doen betekent dat de wal het schip zal keren.